FANDOM

Czas honoru 6 sezon ada 16587321

Ada Lewińska

1039654 548997445142372 643973215 o

Ada w swoim gabinecie z Marią

Ada Lewińska- dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa Publicznego. Ideowa komunistka, szara eminencja nowej władzy. W postać wciela się Magdalena Cielecka.                                          

Wcześniejsze lata Edytuj

We wrześniu 1937 w związku z likwidacją KPP aresztowana, po śledztwie trafiła do łagru. Tam spędza ponad rok. Ada jest córką Leona, nieżyjącego od lat przyjaciela Kazimierza Korytowskiego Zawiszy. Spotykają się w łagrze , wiosną 1938 roku. Ciężko chorej Adzie Kazimierz ratuje życie. Zimą 1940 roku Ada wychodzi na wolność, a Kazimierz trafia na pół roku do karceru. To tajemnica, która ich wiąże. Po wybuchu wojny z Niemcami jedzie do Moskwy. W 1944 wstępuje do PPR.

Serie Edytuj

Seria V Edytuj

Proszę wstawić szczegółowy opis.

Seria VI Edytuj

We współpracy ze swym podwładnym, a zarazem kochankiem, pułkownikiem Jabłońskim, opracowuje zakrojoną na szeroką skale akcję wymierzoną w podziemie antykomunistyczne. Pod koniec serii VI Władek Konarski porwał jej córkę. Dogadała się z partyzantami nie wiedziała że Jabłoński dogadał się z Lebiediewem i razem urządzili zasadzkę podczas wymiany. Ostatecznie zostaje aresztowana wraz ze swoją córką.

Ciekawostki Edytuj

  • Nie rusza się nigdzie bez pomalowanych na czerwono ust.

Galeria Edytuj