FANDOM

Uid 99aec9e3616ab233a366c2b356a2eb261366217672807 width 600 play 0 pos 0 gs 0 height 397
Antek - żołnierz ZWZ grany przez Michała Meyera.

Serie Edytuj

Seria I Edytuj

W 1941 r. razem z Karolem Ryszkowskim zostaje wywieziony za Warszawę w celu rozstrzelania przez władze niemieckie. Jest świadkiem początków współpracy Ryszkowskiego z majorem Martinem Halbe. Udaje mu się jednak przeżyć egzekucję i w ciężkim stanie trafia do szpitala, gdzie zajmuje się nim doktor Maria. Następnie trafia pod opiekę Wandy Ryszkowskiej, gdzie dochodzi do siebie. Pomaga Bronkowi, Jankowi, Michałowi i Czesławowi odbić Władka z rąk gestapo.

Seria II Edytuj

Antek dołącza do głównych bohaterów. Wraz z nimi bierze udział w niewielkich akcjach dywersyjnych. Pod koniec II sezonu bierze udział w napadzie na Reichsbank, który kończy się powodzeniem.

Seria III Edytuj

Matka Wandy informuje Bronka, że Karol Ryszkowski chce spotkać się z byłą żoną, która aktualnie przebywa w zamkniętym klasztorze. Woyciechowski decyduje się udać na spotkanie z Antkiem, lecz zostają zaskoczeni i przechwyceni przez ludzi Sorokina, który chce odzyskać skradzioną przez cichociemnych radziecką radiostację. Uznaje Antka za zbędnego po czym zabija go na oczach Bronka.

Ciekawostki Edytuj

  • Przed wojną pracował jako drukarz.